[ Updated threads · New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » Opste diskusije » Zdravlje i Moda » Pušenje - koliko je ustvari štetno?
Pušenje - koliko je ustvari štetno?
Lud@kDate: Čet, 15.Sep.2022, 10:21 | Message # 1
Group: Administrators
Messages: 47
Status: Online
Pojam:

• Pušenje u najširem smislu označava aktivnost oralnog udisanja dima biljki koje se koriste za tu namenu (duvan, marihuana), a ljudi koji puše nazivaju se pušačima. Pušači konzumiraju (puše) cigarete, cigare, lule i nargile. U užem, odnosno najčešćem, smislu se pod time podrazumeva pušenje duvana.

Istorija:

• Pušenje je među raznim staroameričkim kulturama bilo uobičajeno i u prvom je redu imalo obredno značenje. Prvi podaci o pušenju zapisani su u dnevniku Kristofora Kolumba 6. novembra 1492. godine gde je opisano kako Indijanci motaju list duhana i pale ga s jedne strane, a s druge uvlače dim u pluća te ga potom izdišu. Prvi pušači u Evropi su Kolumbovi mornari, a Španci prvi Evropljani koji 1595. godine uzgajaju duhan u svojim prekomorskim kolonijama te ga uvoze u Evropu pod imenom Ťtobaccoť. U razdoblju od 1600. - 1700. godine, pušenje se proširilo Evropom.

Zašto je pušenje štetno?:

• Svi znamo da je pušenje duvanskih cigareta i generalno duvana štetno. Međutim postavlja se pitanje zašto je ono štetno? Većina će na to jednostavno odgovoriti: “pa zbog nikotina”. Međutim to nije tačno. Nikotin stvara osećaj ugode i smirenja, te ovisnost. Međutim nikotin sam za sebe u malim količinama nije opasan za organizam i organizam se s njime lako nosi i neutralizira ga. U malim dozama nikotin je stimulans za mozak. Samo u velikim dozama, kakve nećete naći u cigaretama nikotin postaje otrovan.

Istina o štetnosti pušenja duvana leži u oko 4 000 drugih sastojaka koji nastaju izgaranjem duvana. Duvanski dim dakle sadrži 4 000 sastojaka od kojih je oko 400 otrovnih i 43 kancerogenih. Među kancerogenima su: katran, ugljični monoksid, arsen, aceton, amonijak, benzen, kadmij, hidrazin, nikal, fenol, polonij i drugi.

Udisanjem duvanskog dima u plućima se talože svi ti sastojci, isto tako oni ulaze u krvotok i krvotokom se šire po telu. Ljudski organizam ima imunološki sistem koji se bori protiv svakog uljeza, pa tako i protiv sastojaka duhanskog dima. Stanice imuniteta konstantno čiste pluća i celo telo od tih sastojaka. Međutim problem je u tome što se na taj način iscrpljuje imunitet, stanice imuniteta se konstantno troše. Tokom vremena imunitet je sve slabiji, te organizam postaje sve ranjiviji na razne bolesti. U krajnjem slučaju imunološki sistem nema više snage za borbu protiv štetnih sastojaka pa može nastati tumor i smrt.

Šta uradi prva jutarnja cigareta vašem organizmu?:

• Pušači koji zapale cigaretu odmah čim ustanu, i prije nego doručkuju ili bila šta unesu u svoj organizam povećavaju rizik da obole od raka pluća ili usne šupljine. Pokazuju istraživanja rađena na 2000 pušača.

Rezultati istraživanja pokazuju da 32% ispitanika pale prvu cigaretu pet minuta nakon buđenja. Od ispitanika, 31% pali prvu cigaretu od 6 do 30 minuta, a 18% od 31 do 60 minuta nakon buđenja. Tek 19% njih prvu cigaretu zapali nakon sat vremena.

Ispitanici koji svoju cigaretu zapale odma nakon buđenja, su imali najveći nivo otrovnih materija u organizmu od cigareta u odnosu na ostale ispitanike. Naučnici tvrde da je to jako šetetno, pogotovu za starija lica. Oni objašnjavaju, da ljudi koji počinju dan sa cigaretom, uvlače dim jako duboko i duže ga zadržavaju. To može da prouzorkuje pojavu raka usne šupljine ili pluća. Zbog toga, najbolje je ujutru prvo da doručkujete, da bi se organizam razbudio. Telu je u jutarnjim satima najpotrebnija energija, zato je važno da da dan započnete na zdrav način.

Šta se dešava organizmu nakon prestanka pušenja?:

• Za 20 minuta vaš će se krvni pritisak spustiti do normalne granice.
- Za 8 sati nivo ugljen-monoksida u vašem krvnom sistemu će se umanjiti za 50%, a nivo kisika će se vratiti u normalno stanje.
- Za 48 sati šanse da dobijete srčani udar će se znatno smanjiti. Sav nikotin će napustiti vaše telo, čula mirisa i ukusa će opet biti pojačana.
- Za 72 sata vaši će se disajni putevi opustiti, i oseticete se puni energije.
- Za 2 sedmice poboljšat će vam se cirkulacija i poboljšavat će se u narednih 10 sedmica.
- Za 3-9 meseci kašalj, teško disanje, i generalno problemi sa disanjem će se umanjiti. Povećava se kapacitet pluća za 10%.
- Za 1 godinu rizik od srčanog udara je duplo umanjen.
- Za 5 godina rizik od moždanog udara će biti na istom nivou kao kod nepušača.
- Za 10 godina šansa da obolite od raka pluća će biti na istom nivou kao kod nepušača.
- Za 15 godina šanse da obolite od srčanog udara će biti iste kao kod nepušača.

Prestankom pušenja do boljeg izgleda:

• Svi pušači su svesni da pušenje šteti njihovom zdravlju, možda će vas ove činjenice motivisati na prestanak pušenja jer se odnose na vaš izgled. Jer vas prestanak konzumiranja cigareta stvarno može prolepšati.

1. Imat ćete čvršću kožu
Pušenje uništava kolagen i elastičnost kože, umanjuje nivo estrogena koji je neophodan za očuvanje zategnute kože.

2. Umanjit će vam se crvenilo kože
Pušenje izaziva upalu kože, koja proizvodi slobodne radikale koji oštećuju krvne sudove. Isto važi i za ljude koji su u stalnom društvu pušača, pasivni pušači. Ukoliko prestanete pušiti, šeteta se može popraviti. Posle nekoliko sedmica bez cigareta, umanjuju se znaci upale.

3. Imat ćete čistiji ten
Koliko više pušite, to izgledate starije. Imat ćete više bora, koje će vremenom biti sve izraženije, neizjednačen ten i generalno bezživotnu kožu. Svakih 10 godina pušenja vi izgledate po 3 godine starije.

4. Smanjuju se podočnjaci
Ne postoji pravi lijek koji pomaže u smanjenju ili otklanjanju podočnjaka. Ali jedno je poznatno, pušenje samo pogoršava taj problem. Nakon prestanka pušenja, podočnjaci će biti manje izraženiji, a i same oči će djelovati svježije. Otrovi od dima cigareta oštećuju osjetljivo tkivo oko očiju.

5. Beli nokti i zubi
Od pušenja žute zubi, imate loš zadah i fleke po noktima. Sve to možete ukloniti ako prestanete pušiti.

6. Imaćete veće samopouzdanje
Prestankon pušenja, nije samo da se poboljšava vaš ten, kosa, koža, zubi, nokti, kako i cekupan izgled. Dokazano je da pušači generalno, imaju lošije mišljenje o sebi od nepušača

Ovim textom sam zeleo da inspirisem sve ljude da probaju da ostave pusenje,da shvate zapravo koliko je stetno,iako mi svi to znamo vrlo dobro nadam se da ste malo svesniji posle ovog texta, sta se zapravo desava u ljudskom organizmu  smile  Komentarisite,pisite da li ste vi uspeli da ostavite pusenje i kako itd..  smile


"Uspeh je pronalaženje zadovoljstva u davanju više od onoga koliko uzimaš."
 
Forum » Opste diskusije » Zdravlje i Moda » Pušenje - koliko je ustvari štetno?
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

uCoz